jaheshgroup

Thursday, September 28, 2006

اولین جهانگردان ایران در جهش



دیروز با عیسی امیدوار صحبت می کردم ،که یکی از بهترین دوستان وجزوسرمایه های من در زندگی بشمار
میاد
برادران امیدواریعنی اولین جهانگردان ایران رو اکثر مردم می شناسند، دو برادری که 50 سال پیش با موتور دور جهان رو گشتن و برای اولین بار در جهان تحقیقات و فیلمهایی رو تهیه کردند که نه تنها با استقبال تمام مردم جهان مواجه شد ،بلکه با فروختن آنها به دانشگاههای معتبر دنیا هزینه سفر خود را هم تامین کردند.
این دو برادر یعنی عیسی و عبداله جاهایی رفتن که هیچ کس نرفته بود، از جزیره آدم خورها گرفته تا مردمان قطب و زندگی با آنها به مدت 6 ماه
من که با این دو برادر ماجراجو در کودکی با خواندن داستانهای آنها در کیهان بچه ها آشنا شدم ،خیلی دوست داشتم تا با آنها بیشتر آشنا بشم و سوالهایی که در ذهنم پیش آمده بود رو از آنها بپرسم تا اینکه دو سال پیش عبداله برادر بزرگتر را در شیلی یافتم و عیسی را در تهران که همین آغاز آشنایی ودوستی ما بود.
عیسی در تهران مشغول فعالیت در موزه خودشون در کاخ سعد آباد به نام موزه برادران امیدوار است و عبداله در شیلی به غیر از داشتن بزرگترین استودیو فیلم سازی در وزارت فرهنگ شیلی هم مسئولیتهایی را بر عهده داره
من دو سال پیش در رادیو بی بی سی یه سریال 13 قسمتی از زندگی و خاطرات سفر جالب این دو برادردرست کردم که با استقبال زیادی مواجه شد
برای خواندن و شنیدن این برنامه ها می توانید به وب سایت برادران امیدوار مراجعه کنید
به هر جهت خاطرات این دو برادر آنقدرزیبا و پر بار است که واقعا حیف است که کسی آنها را نشنود یا نخواند
کتاب سفرنامه برادران امیدوار بعد از 50 سال همچنان مورد استقبال قرار میگیره و هر سال چاپ مجدد می شه
که توصیه می کنم حتما کتاب و فیلم های آنها را تهیه کنید
اما خبر خوب اینکه بزودی در مجله جهش نوشته های اختصاصی برادران امیدوار را خواهید خواندو این افتخار بزرگی برای ما بحساب میاد
همچنین قراره بزودی من به شیلی سفر کنم و چند فیلم مستند از عبداله و فعالیتهای بزرگ او دراین کشور تهیه کنم
به امید اینکه تمام جوانان ایرانی مانند آنها همیشه پر انرژی و خلاق و دل زنده باشند

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home